domov | kazalo strani | kontakt

Kulturno turistično duštvo Sv. Primož nad Muto :: Znamenitosti

Planinska transverzala

MUTA-PERNICE-BISTRIŠKI JAREK-SV. JERNEJ-BRICNIK MUTA

Transverzala je označena z običajno Knafeljčevo markacijo (rdeče-bela), le da je pod znakom črka »M«. Žigi so štirje in simbolizirajo točke, na katerih se nahajajo.

Transverzala se začenja na Zgornji Muti pri vodnem stolpu (zgrajen leta 1931). Žig se nahaja v pločevinasti omarici ob ograji pri stolpu. Pot vodi po Gortinski cesti proti zahodu. Nekaj hiš naprej se na desni strani v dolini Bistrice že vidi kovačija.

Nad kovačijo se dviga hrib, na katerem so še vidne razvaline starega gradu – Gradišča. V križišču zavijete desno in se po približno sto metrih poslovite od asfalta. Pot nadaljujete v levo proti sušilnici hmelja in kurjim farmam. Na desni je lep pogled na Gradišče in na Sivo skalo, kot pravimo skalovju pod razvalinami.

Pot nadaljujete mimo kurjih farm po označeni poti do kapelice, desno do kmeta Hartla, pod kmetijo na razpotju nadaljujete po desni kolovozni poti. Pred vrtom kmetije prispete na stezo, ki vodi levo na rob gozda. Pot nadaljujete skozi gozd. Ko pridete do asfaltne ceste, jo prečkate. Preko pašnika ponovno pridete do asfaltne ceste, zopet jo prečkate. Pot pelje do Kmetije Kučer, od koder je lep pogled v dolino Bistrice. Na desni strani se vidi Sv. Jernej, Sv. Primož, še bolj desno Radlje ob Dravi, naravnost pa cerkev Sv. Simona na Pernicah, do koder tudi pridete. Po približno dvesto metrih pridete do križišča, zavijete levo, ko pridete iz »S« ovinka, pa nadaljujete po desni stezi v gozd. Pod kmetijo Kuhelnik prečkate cesto in nadaljujete po stezi do kmetije.

Nad kmetijo je čudovit pogled na Dravsko dolino.

Po vstopu v gozd greste po strmini desno pod Napečnikovim vrhom. Ko pridete iz gozda, zavijete za brezami desno in pri križu v levo.

Nadaljujete ob robu gozda in po nekaj sto metrih stopite globlje vanj. Ko pridete iz gozda, se vam ponudi čudovit pogled na Uršljo goro, Sv. Danijela, Raduho, Ojstrico, Brano, Tursko goro, Peco, Storžič, Obir in Goriški vrh. Na zgornjem delu pašnika opazite nenavaden bor, ki ga je narava oblikovala po svoje.

Levo vidite kmetijo Arl, nad kmetijo pa je križišče, kjer greste po desni do šole in zavetišča pri Knezu na Pernicah, kjer sta vpisna knjiga in žig! Pazite, kateri žig izberete, saj je tam tudi žig Kozjaške poti – transverzale Maribor – Dravograd.

Zavetišče je na višini 1059 metrov, v bližini sta spomenik borcem Lackovega odreda in cerkev Sv. Simona.

Pot nadaljujete do cerkve in pri pokopališču mimo kapelice, po kolovozu do Smolnikove kajže (pod električnimi kabli, ki so napeljani v zraku). Pod kajžo prečkate cesto in se napotite po stezi navzdol. Ko pridete iz gozda, pojdite po kolovozu v desno do A-droga, tam zavijete levo proti kmetiji Rebernik, kjer vas bodo pričakali vljudni domačini. Tukaj lahko počivate in pomalicate, kmetija namreč nudi turistu domače specialitete.

Mimo senika nadaljujete do kmetije Ot, nato po cesti do kmeta Jakopina, nadaljujete nekaj časa po cesti, v levem ovinku zavijete desno (pazite na markacije!) po stezi navzdol do kmetije pri Lipniku. Pod kmetijo vas bo steza pripeljala do še delujočega Lipnikovega mlina, nato pa proti toku Bistrice prispete do betonskega mosta, ki ga prečkate. Zgradba, ki jo vidite je bivša karavla v Bistriškem jarku. Na isti strani proti toku Bistrice je maloobmejni prehod, ki je v sezoni odprt enkrat tedensko (za maloobmejni promet).

Po asfaltni cesti, ki vodi na Muto, greste s tokom Bistrice 150 metrov po asfaltu do električnega droga na levi strani. Tukaj zavijete v levo in takoj v desno po stari graničarski stezi. Prispete do križa, kjer greste po desnem robu po stezi naprej do potočka, ki ga prečkate in nadaljujete v ključih navzgor. Od tu se lahko ozrete nazaj na Pernice. Na počivališču pri potoku si lahko natočite sveže, čiste vode. Ko prispete do malo širše ceste, greste desno po njej približno 10 metrov, nato pa zavijete levo po stezi navkreber.

Že proti izhodu iz gozda vidite kmetijo Lubej, do katere morate priti. Preko ceste jo uberete po stezi navkreber. Od kmetije ob lepem vremenu vidite Kremžarjev vrh in Smrekovec.

Nadaljujete desno mimo senika in levo mimo starinske krušne peči po stezi ob robu gozda. Ko pridete do križišča, jo mahnete na levo in po približno 100 metrih na desno po stezi v gozd. Ko pridete do steze, ki je precej položna, boste na levi strani videli tablo z napisom »Državna meja« in mejni kamen z oznako XIV/83. Če poiščete kamen XIV/87, lahko pri njem prestopite državno mejo in greste v Avstrijo (kmetija Puschnigg).

Transverzala vodi tukaj v desno. Po kolovozu greste v smeri po označeni poti. Ko pridete iz gozda, vidite na desni strani cerkev Sv. Jerneja (1038 m).

Pri cerkvi zavijete ob ograji navzdol. Na levi strani je kmetija Primož, kjer sta v škatli žig in vpisna knjiga. Tukaj lahko tudi kaj pojeste, saj kmetje nudijo domače dobrote. Pod kmetijo je turistična kmetija pri Kacu, ki je ena vzorčnih tovrstnih kmetij pri nas. Na nasprotni strani je naselje vikendov, mimo katerih morate iti levo do kapelice. Mimo nje greste nekaj časa ob robu gozda, nato pa zavijete levo na stezo v gozd in greste po njej navzdol. Pri ovinku morate zaviti v desno (levo je državna meja), nato pa se ob meji spuščate po dolini potoka Vud.

Po približno 15 minutah pridete do table »Državna meja«, kjer boste zavili levo preko mostu in nato v ključih navzgor po stezi. Ko pridete do razpotja, pojdite po označeni stezi (smer »Bricnik«) do kmetije Odernik. Pot nadaljujete skozi dvorišče po kolovozni stezi.

Na platoju se vam odpre čudovit pogled na naše gore: Kope, Golte, Uršljo goro, Smrekovec, Raduho, Ojstrico, Brano, Skuto, Grintavce, na desni je Peca. Od tu se vidi tudi v Sv. Lovrenc na avstrijsko stran (TV oddajnik).

Pri Kozličevem križu zavijete v desno, greste nekaj časa po kolovozu in nato na levo navzgor (glejte markacije). Če se ozrete nazaj, vidite Sv. Jernej, bolj zadaj pa Golico v Avstriji (2141 m).

Skozi gozd pridete na vrh Bricnika (1017 m). Tam sta v škatli žig in vpisna knjiga. Desno od vrha zavijete navzdol, na dnu jase zavijete desno po kolovozu in navzdol do cerkve Sv. Primoža. Od tu je čudovit pogled na Dravsko dolino.

Točno pod cerkvijo (100 metrov) v grmovju najdete stezo, ki vodi v dolino. Ko pridete do novejše stanovanjske hiše, zavijete desno in nato preko pašnika navzdol do ceste, ki vas pelje do kmetije Pohternik, od tam greste naprej po cesti navzdol in zagledate TV oddajnik. V ostrem levem ovinku pojdite skozi gozd po označeni stezi navzdol, da pridete nazaj na cesto. Pojdite proti vzhodu levo do ovinka, kjer 100 metrov nižje vidite kmetijo Sušek. Greste skozi njeno dvorišče navzdol po cesti do Spodnje Mute, v glavnem križišču pred mostom zavijete v levo, nato greste po urejeni sprehajalni stezi s tokom Bistrice do mostu, ki ga prečkate in mimo avtobusne postaje, po kolovozu nadaljujete navzgor na Zgornjo Muto. Pri gasilskem domu zavijete v desno in po drevoredu prispete do vodnega stolpa, kjer ste potovanje začeli.